Savremeno doba i poslovanje
Dopalo se to nama ili ne, Internet i društvene mreže
danas u velikoj meri utiču na naš život. Informacije se prvo potraže na Google,
fotografije objavljuju na Facebook-u, dešavanja prate na Twitter-u.
Svaka ozbiljna firma, organizacija, preduzetnik imaju
svoj sajt, stranicu, ili su bar upisani u neki web adresar.
Opet, internet nije u istoj meri važan za svaku
delatnost. Za neke je dovoljno samo da imaju prezentaciju sa osnovnim podacima
o firmi i proizvodima ili uslugama. Za druge je mnogo važnija prisutnost i
aktivnost na društvenim mrežama, interakcija sa potencijalnim kupcima ili
korisnicima usluga. Turizam je jedna od tih delatnosti kojoj razvoj interneta
ide na ruku. I tu bi vlasnici i menadžeri trebalo da vide i iskoriste svoju
priliku.
Kako predstaviti smeštaj na Internetu
Prva i osnovna stvar je - dobar web sajt. Lep dizajn,
zanimljivi tekstovi, dobre fotografije. Dobro urađena optimizacija za ključne reči koje su bitne za vaš biznis, da bi putnik-namernik koji ukuca u Google,
recimo "apartmani u Beogradu" našao vas bar među prvih 20 pogodaka. A
kad jednom klikne na link i otvori sajt, treba nešto da mu privuče pažnju i
zainteresuje ga da pogleda šta nudite.
Kada je u pitanju apartmanski smeštaj, najvažnije su
dobre fotografije. Nemojte štedeti na njima. Bez obzira da li će čovek u apartmanu provesti dan ili više, njemu je važno gde dolazi, i želi da vidi kako
taj smeštaj izgleda. Pored toga, dobar opis i detaljno prikazana lokacija mogu
da budu plus.
Ako mu se dopadne to što vidi, sledeći korak je
kontakt. Osim telefona, neophodna je mejl adresa, stranica za kontakt i rezervacije, linkovi ka profilima na društvenim mrežama. I kao svaki pravi
domaćin, preporučite svom gostu dobar restoran, kafić, upoznajte ga sa
znamenitostima grada ili aktuelnim dešavanjima - sadržaj sajta može da bude
zanimljiv i raznovrstan. Sajt treba da bude prilagođen i za mobilne uređaje
(tablet, smartphone), kako bi vas potencijalni gost lakše i brže pronašao.
Oglašavanje na društvenim mrežama
Sledeći korak u umrežavanju je neizostavni Facebook.
On je odličan alat za promovisanje vaše ponude, ali morate znati pravilno da ga
koristite. Tu se obično nameće pitanje na koji način se prezentovati:
- facebook profil
- facebook grupa
- facebook strana
Profili su predviđeni za fizička lica, povezivanje sa
prijateljima i deljenje sadržaja među njima. Poslovni profili su protivni
pravilima ove društvene mreže, i već neko vreme se govori o tome da će Facebook
početi sa njihovim gašenjem.
Grupe obično nastanu kada se okupe ljudi istih
interesovanja - ljubitelji putovanja, ili naučne fantastike, ili đaci jedne
škole... Mogu biti otvorene i zatvorene. U grupu možete dodati svoje prijatelje
(čak i bez njihovog znanja!) ali takav način poslovanja ni jedna ozbiljna firma
sebi ne bi smela da dozvoli.
Stranica je upravo varijanta koja je predviđena za
poslovne korisnike. Na nju ne možete dodavati svoje prijatelje, ali ih možete
pozvati da vam daju Like, da komentarišu i dele sadržaj. Da li će oni to zaista
i uraditi, zavisi od kvaliteta vaših postova. Potrudite se da budete zanimljivi
i originalni.
Slično kao i kod sajta - važno je da imate dobre i kvalitetne
fotografije, i prateći sadržaj. Kada su u pitanju hoteli, ovo su najpopularniji sadržaji koje ljudi dele i lajkuju. Apartmanski smeštaj i ponuda se razlikujuod hotela, ali nema razloga da ne iskoristite dobru ideju kako da svoju ponudu
predstavite. Možete da napravite neko glasanje ili nagradnu igru, kako biste
privukli ljude da prate vašu stranicu.
Još jedna socijalna mreža koja je jako zanimljiva za
oblast turizma je Instagram. Na njoj se dele fotografije - odličan način da predstavite svoj smeštaj. Omogućava vam interkaciju sa potencijanim gostima. Nudi
i raznovrsne filtere za obradu fotografija, pa je verovatno i to jedan od
razloga njegove velike popularnosti. Pri osmišljavanju i postavljanu sadržaja,
imajte na umu da je to vaš poslovni profil, pa i sadržaj treba da bude u skladu
sa tom činjenicom. Pronađite i pratite one koji to uspešno rade, a i na
Internetu možete naći dosta tekstova na tu temu.
Kvalitet pre svega
Bez obzira na način koji izaberete za predstavljanje
svog apartmanskog smeštaja, princip je isti kao i u svakom drugom poslu:
- budite kvalitetni
- budite originalni
- pratite trendove
- tražite povratne informacije
Uz kvalitetan sadržaj i dobro osmišljene kampanje na
društvenim mrežama, sigurno će porasti i vaša popularnost u web okruženju.
Preporuka je oduvek bila važna u turizmu, samo što u današnje vreme informacije
putuju mnogo brže i stižu mnogo dalje.
Ova delatnost skoro u potpusnosti zavisi od marketinga i reklamiranja na internetu. Ako nisi na internetu, kao da ne postojish
ОдговориИзбришиsasvim se slažem, a društvene mreže su tu, pored sajta neophodne, naročito u delatnostima kao što je ugostiteljsvo, turizam i sl.
ИзбришиNe samo na internetu, svaka turisticka organizacija mora da ima svoj adresar
ОдговориИзбришиgde turista moze da pronadje smestaj.