уторак, 09. децембар 2014.

Apartmanski smeštaj na društvenim mrežama

Savremeno doba i poslovanje


Dopalo se to nama ili ne, Internet i društvene mreže danas u velikoj meri utiču na naš život. Informacije se prvo potraže na Google, fotografije objavljuju na Facebook-u, dešavanja prate na Twitter-u.
Svaka ozbiljna firma, organizacija, preduzetnik imaju svoj sajt, stranicu, ili su bar upisani u neki web adresar.

Opet, internet nije u istoj meri važan za svaku delatnost. Za neke je dovoljno samo da imaju prezentaciju sa osnovnim podacima o firmi i proizvodima ili uslugama. Za druge je mnogo važnija prisutnost i aktivnost na društvenim mrežama, interakcija sa potencijalnim kupcima ili korisnicima usluga. Turizam je jedna od tih delatnosti kojoj razvoj interneta ide na ruku. I tu bi vlasnici i menadžeri trebalo da vide i iskoriste svoju priliku.

Kako predstaviti smeštaj na Internetu


Prva i osnovna stvar je - dobar web sajt. Lep dizajn, zanimljivi tekstovi, dobre fotografije. Dobro urađena optimizacija za ključne reči koje su bitne za vaš biznis, da bi putnik-namernik koji ukuca u Google, recimo "apartmani u Beogradu" našao vas bar među prvih 20 pogodaka. A kad jednom klikne na link i otvori sajt, treba nešto da mu privuče pažnju i zainteresuje ga da pogleda šta nudite.
Kada je u pitanju apartmanski smeštaj, najvažnije su dobre fotografije. Nemojte štedeti na njima. Bez obzira da li će čovek u apartmanu provesti dan ili više, njemu je važno gde dolazi, i želi da vidi kako taj smeštaj izgleda. Pored toga, dobar opis i detaljno prikazana lokacija mogu da budu plus.


Ako mu se dopadne to što vidi, sledeći korak je kontakt. Osim telefona, neophodna je mejl adresa, stranica za kontakt i rezervacije, linkovi ka profilima na društvenim mrežama. I kao svaki pravi domaćin, preporučite svom gostu dobar restoran, kafić, upoznajte ga sa znamenitostima grada ili aktuelnim dešavanjima - sadržaj sajta može da bude zanimljiv i raznovrstan. Sajt treba da bude prilagođen i za mobilne uređaje (tablet, smartphone), kako bi vas potencijalni gost lakše i brže pronašao.

Oglašavanje na društvenim mrežama


Sledeći korak u umrežavanju je neizostavni Facebook. On je odličan alat za promovisanje vaše ponude, ali morate znati pravilno da ga koristite. Tu se obično nameće pitanje na koji način se prezentovati:
  • facebook profil
  • facebook grupa
  • facebook strana

Profili su predviđeni za fizička lica, povezivanje sa prijateljima i deljenje sadržaja među njima. Poslovni profili su protivni pravilima ove društvene mreže, i već neko vreme se govori o tome da će Facebook početi sa njihovim gašenjem.
Grupe obično nastanu kada se okupe ljudi istih interesovanja - ljubitelji putovanja, ili naučne fantastike, ili đaci jedne škole... Mogu biti otvorene i zatvorene. U grupu možete dodati svoje prijatelje (čak i bez njihovog znanja!) ali takav način poslovanja ni jedna ozbiljna firma sebi ne bi smela da dozvoli.
Stranica je upravo varijanta koja je predviđena za poslovne korisnike. Na nju ne možete dodavati svoje prijatelje, ali ih možete pozvati da vam daju Like, da komentarišu i dele sadržaj. Da li će oni to zaista i uraditi, zavisi od kvaliteta vaših postova. Potrudite se da budete zanimljivi i originalni. 

Slično kao i kod sajta - važno je da imate dobre i kvalitetne fotografije, i prateći sadržaj. Kada su u pitanju hoteli, ovo su najpopularniji sadržaji koje ljudi dele i lajkuju. Apartmanski smeštaj i ponuda se razlikujuod hotela, ali nema razloga da ne iskoristite dobru ideju kako da svoju ponudu predstavite. Možete da napravite neko glasanje ili nagradnu igru, kako biste privukli ljude da prate vašu stranicu.



Još jedna socijalna mreža koja je jako zanimljiva za oblast turizma je Instagram. Na njoj se dele fotografije - odličan način da predstavite svoj smeštaj. Omogućava vam interkaciju sa potencijanim gostima. Nudi i raznovrsne filtere za obradu fotografija, pa je verovatno i to jedan od razloga njegove velike popularnosti. Pri osmišljavanju i postavljanu sadržaja, imajte na umu da je to vaš poslovni profil, pa i sadržaj treba da bude u skladu sa tom činjenicom. Pronađite i pratite one koji to uspešno rade, a i na Internetu možete naći dosta tekstova na tu temu.

Kvalitet pre svega


Bez obzira na način koji izaberete za predstavljanje svog apartmanskog smeštaja, princip je isti kao i u svakom drugom poslu:
  • budite kvalitetni
  • budite originalni
  • pratite trendove
  • tražite povratne informacije

Uz kvalitetan sadržaj i dobro osmišljene kampanje na društvenim mrežama, sigurno će porasti i vaša popularnost u web okruženju. Preporuka je oduvek bila važna u turizmu, samo što u današnje vreme informacije putuju mnogo brže i stižu mnogo dalje.

3 коментара:

  1. Ova delatnost skoro u potpusnosti zavisi od marketinga i reklamiranja na internetu. Ako nisi na internetu, kao da ne postojish

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. sasvim se slažem, a društvene mreže su tu, pored sajta neophodne, naročito u delatnostima kao što je ugostiteljsvo, turizam i sl.

      Избриши
  2. Ne samo na internetu, svaka turisticka organizacija mora da ima svoj adresar
    gde turista moze da pronadje smestaj.

    ОдговориИзбриши