петак, 05. јун 2015.

Kako se uspešno baviti izdavanjem apartmana

Izdavanje apartmana je malo drugačiji vid turizma od onog klasičnog na koji smo navikli. Nije isto da li primate goste u hotel ili apartman. Hotel je firma, kojoj je to osnovna delatnost. Postoje bezbednosne kamere, čuvari, plaća se osiguranje. Apartmanski smeštaj je malo drugačija priča. Ljudi izdaju svoj stan, koji se nalazi u zgradi ili kući, u stambenim četvrtima. Mora da se vodi računa o mnogim stvarima, nije lako tek tako nekome dati ključ u ruke.



Odakle početi?


Da biste se uopšte bavili izdavanjem apartmana u Beogradu, morate da dobijete neophodne dozvole. Prvo što vam je potrebno je da se obavi kategorizacija smeštaja. Podnosi se zahtev nadležnim službama (obrazac se može preuzeti sa zvaničnog sajta grada Beograda). Pored zahteva, treba da pripremite i sledeću dokumentaciju:

  • dokaz o vlasništvu
  • fotokopiju lične karte
  • dokaz o uplati administrativne takse
  • lekarsko uverenje
  • potvrdu o sanitarnom pregledu
  • izjavu sa podacima o ispunjenosti standarda
  • izjavu sa podacima o ispunjenosti minimalno tehničkih uslova za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata
  • izjavu o ispunjenosti sanitarno higijenskih uslova

Pored obrasca zahteva, i obrasci navedenih izjava mogu se preuzeti sa već pomenutog sajta.
Administrativne takse iznose oko 1200 dinara. Nakon podnetog zahteva, komisija izlazi na teren da bi procenila objekat, i na licu mesta se sastavlja zapisnik. Na predlog komisije, Sekretarijat za privredu donosi rešenje o kategorizaciji, čiji rok važnosti je tri godine.
Teško je precizno reći koliko traje čitava procedura, jer se to sa našom administracijom nikad ne zna. Ako imate sreće, i svu potrebnu dokumentaciju, 30 dana bi trebalo da bude razuman rok.

Kakve goste želite?

Svetski sajtovi preko kojih se oglašava smeštaj nude opciju da se povežete sa FB profilom gosta, da mu pošaljete poruku ili ga pozovete. Na domaćim sajtovima nema tih opcija, ali ono što možete je:
  • ako na sajtu postoji opcija da se čuvaju poruke i prepiska, sve dogovarajte na taj način
  • bitne stvari dogovarajte putem maila, da biste imali pisani trag
  • po završenom dogovoru, možete telefonirati gostima da potvrdite detalje
Kućni red u Beogradu



Raspitajte se za koju namenu traže smeštaj. Ako planiraju da u apartmanu prave neko veće okupljanje ili žurku, bez obzira što to vama možda ne bi smetalo, razmislite da li će remetiti kućni red. Ne bi bilo dobro da zbog nekoliko dana iznajmljivanja napravite sebi problem sa komšilukom.
Postavite neka osnovna pravila i držite ih se. Ispišite kućni red, šta je dozvoljeno a šta ne: 
  • glasna muzika
  • okupljanje veće grupe ljudi
  • pušenje u stanu
  • kućni ljubimci.



Bez obzira što vi tu ne živite, možda se narednom gostu neće dopasti da boravi u sobi koju su koristili pušači. Čak i nakon detaljnog čišćenja, miris ostaje u zavesama ili prekrivačima.  Naravno, ovakve stvari se rešavaju hemijskim čišćenjem ili dubinskim pranjem nameštaja, ali to je za vas dodatni trošak koji možda možete da izbegnete. Ili da dodatno naplatite. Slično je i sa kućnim ljubimcima u apartmanu.

Odredite pravu cenu


Ovo zna da bude najteži deo posla. Ne treba preterati sa cenom, jer vas niko neće uzeti ni u razmatranje. Opet, previše niska cena obično kod ljudi budi sumnju da tu nešto nije kako treba. Najbolje je da malo proučite tržište, pogledate kako se kreću cene za sličnu kvadraturu na vašoj lokaciji. Treba uzeti u obzir i opremljenost apartmana, i neke dodatne usluge ako ih nudite (menjanje posteljine i peškira, čišćenje u toku boravka...).



I doba godine može da igra ulogu. Beograd privlači turiste tokom cele godine, ali svakako postoje periodi kada je veća navala gostiju. Obično je to oko Nove godine, zatim prolećne ture, letnji obilasci. Za goste iz regiona zanimljivi su i sajmovi (knjige, automobili), festivali, koncerti...

Budite prisutni

Kad ste već napravili dobar proizvod, treba da ga dobro i predstavite na tržištu. Napišite što bolji opis apartmana, napravite kvalitetne fotografije. Neki svetski sajtovi (npr. Airbnb) čak šalju svoje fotografe da odrade posao, i te fotografije garantuju da će vas ono što vidite na sajtu i sačekati na licu mesta. Za njih postoji garancija da nisu obrađene u fotošopu.



Budite aktivni na internetu, napravite dobru prezentaciju apartmana, naloge na društvenim mrežama. Ako vam ne ide taj deo posla, unajmite nekoga da to radi umesto vas, isplatiće se.


U komunikaciji sa gostima treba da ste ljubazni, ažurni, da odgovarate na poruke i upite u što kraćem roku. Uz pomoć tableta i pametnih telefona, možete da budete dostupni tokom celog dana. Nemojte dozvoliti da potencijalni gosti predugo čekaju na povratnu informaciju. Konkurencija je velika, i možda ažurnost može biti ključna stvar da se odluče baš za vas.

2 коментара:

  1. Baviti se apartmanskim smestajem nije lako.Nije samo dovoljno posedovati smestaj potrebno je zadovoljiti korisnika higijenom,lokacijom i uslugom.Prezentacija apartmana mora biti odlicno uradjena i dostupna preko sajta ili interneta.

    ОдговориИзбриши
  2. Izdavanje apartmana je svakako ozbiljan posao koji zahteva puno toga da se ispuni, ali i da se ponudi. Tome treba ozbiljno pristupiti, a tu ozbiljnost i posvecenost ce sigurno i gosti zapaziti, a i ceniti.

    ОдговориИзбриши