петак, 29. мај 2015.

Zašto je za apartmane važna reputacija na internetu?

Prvi korak u putovanju počinje biranjem destinacije. Nakon toga, ono čemu većina turista posvećuje najviše vremena i pažnje - pronalaženje smeštaja. Jedna od bitnih stavki pri donošenju odluke je kategorija hotela ili apartmana. Na osnovu kojih parametara se vrši kategorizacija u apartmanskom smeštaju, možete da pročitate u ovom tekstu. Međutim, sa razvojem interneta i globalne mreže, možda još veću važnost od kategorije imaju utisci gostiju koji su u smeštaju već boravili. A danas je lako ostaviti komentar, bilo pozitivan ili negativan, i on ostaje zapisan na netu i uvek dostupan.


Utisci gostiju


Ljudi vole da čuju tuđa iskustva sa putovanja. Da pogledaju fotografije, čuju utiske i preporuke. Ne tako davno, pre deceniju ili dve, ova iskustva i priče mogli ste da čujete uglavnom od poznanika, prijatelja ili rođaka. Danas je situacija znatno drugačija. Na internetu postoje čitavi portali, forumi, blogovi... koji se bave tematikom putovanja i turizma. Oni ohrabruju ljude da podele svoje impresije, da ocene destinaciju, agenciju, smeštaj ili prevoznika. I ljudi te mogućnosti koriste. Hvale ono što je dobro, upozoravaju na negativne strane. Za svaku destinaciju ćete naći preporuku za smeštaj ili restoran koje ne smete preskočiti, ali i upozorenje šta treba zaobići u širokom luku.



Ovakvi komentari su, naravno, dosta subjektivni. Ali, mnogi se slažu da su iskustva gostiju ipak objektivnija nego prospekti turističkih agencija. Na ovakav sadržaj, koji korisnici kreiraju na netu, vlasnici smeštaja ne mogu direktno da utiču. Ali mogu gostu da obezbede udoban, čist i dobro opremljen apartman, koji će on negde pohvaliti, i poželeti da se tu opet vrati.

Preuzmite inicijativu


Međutim, ono što ljudi koji se bave turizmom mogu da urade je da i sami aktivno učestvuju u kreiranju virtuelnog sadržaja. Svaki restoran, hotel, apartman koji želi da bude konkurentan na tržištu, mora da obezbedi:
  • dobru internet prezentaciju (web sajt)
  • online sistem za rezervacije
  • aktivno učešće na društvenim mrežama - fb strana, instagram i twitter nalog
  • brze odgovore na upite i komentare gostiju


Potrudite se da napravite dobre fotografije, jer one privlače pažnju, lajkove i komentare. Zatim, da napravite dobru virtualnu reklamu za ono što nudite. Ako vodite nalog na nekoj od društvenih mreža, morate da ostvarite interakciju sa posetiocima, da odgovarate na pitanja, komentare i kritike. Jedino što nikada ne smete da uradite je brišete komentare koji vam se ne dopadaju. Umesto toga, potrudite se da popravite uslugu ili ponudu kojom gost nije bio zadovoljan. Budite ažurni, odgovarajte na mejlove, pokažite da vam je stalo.



Šta nikako ne treba raditi? Ulepšavati stvarnost, bilo fotošopom, ili preteranim korišćenjem epiteta, predstavljati se u superlativu. Takav pristup brzo i lako se može negativno odraziti, jer kad ljudi jednom shvate da ono što je u izlogu nije ni blizu onoga što dobijete u radnji, prestaće da dolaze. U turizmu nikako ne važi pravilo da je svaka reklama dobra, naprotiv.

Iskoristite sve prednosti koje vam donosi online zajednica. Na jednom mestu imate mnogo povratnih informacija, a svaka od njih može da posluži kao dobar poslovni savet: čime su gosti zadovoljni, šta je to dobro u vašoj ponudi, šta ih privlači, a koji segment poslovanja treba da promenite ili napredite. Osluškujući želje i potrebe gostiju, uvek možete da budete korak ispred konkurencije.


Dobra reputacija je važna



Koliko je u turizmu važna online reputacija, govori i činjenica da Svetska turistička organizacija razmatra da je uvede kao element za kategorizaciju turističkih usluga. Zato treba da pratite trendove i idete u korak sa vremenom i novitetima koje nam donosi razvoj nauke i tehnologije.

1 коментар:

  1. Mislim da je vrlo vazno dobro se informisati pre polaska na put. Srecom ima pun nacina za to, a ja cesto primenjujem ovu kombinaciju: pogledam sajt agencije preko koje bih putovala, procitam neki blog na tu temu, postavim pitanje o pomenutoj destinaciji i smestaju na nekom od relevantnih foruma i raspitam se kod prijatelja.

    ОдговориИзбриши