недеља, 19. април 2015.

Kako da privučete poslovne turiste?

Putovanje radi posla


Za mnoge ljude, jedino vreme kada mogu negde da otputuju jeste godišnji odmor. Tih 10 ili 15 dana u godini planiraju se mesecima i čekaju sa velikim nestrpljenjem. No, trendovi se menjaju, a savremene tehnologije utiču na svaki aspekt života. Zahvaljujući mobilnim uređajima i internetu, posao više nije vezan samo i isključvo za kancelariju. Kancelarija današnjeg biznismena su laptop i pametni telefon.




Dobar posao više ne znači samo dobru platu, nego i mogućnost da se ide na službena putovanja zarad istraživanja tržišta, obuke, poslovnih pregovora... Odlazak na putovanje nije samo relacija sastanak-hotel-povratak. Svako ko ode u neki novi grad, državu, želi malo i da upozna okolinu, obiđe muzeje i restorane. Kod nas bi se reklo, da spoji lepo i korisno, posao i zadovoljstvo. Na engleskom, "business and pleasure", odnosno "bleisure" turisti. Putuju jer moraju, ali umeju i da uživaju.


Druga, sve brojnija grupa, su freelance preduzetnici. Ljudi koji sami nalaze angažmane, i najčešće se bave poslovima u IT sektoru (programiranje, web dizajn, SEO optimizacija), marketingu, ili nekim vidom konsaltinga.


Novi trend u turizmu


Za ljude koji se bave turizmom važno je da prepoznaju ovaj trend, i da svoju ponudu, ili deo ponude, prilagode tako da privuku poslovne turiste. Oni obično:
  • traže smeštaj za 3-5 dana, mada često putuju i samo na dan
  • imaju veći budžet za putovanja, pa manje brinu o dodatnim troškovima
  • putuju sami, ili sa kolegama iz firme
  • deo posla obavljaju i u slobodno vreme


Imajući sve ovo u vidu, aerodromi, hoteli, rent a car agencije, restorani... prilagođavaju i proširuju svoju ponudu, kako bi poslovni ljudi koristili baš njihove usluge. Dobar primer je Aerodrom Nikola Tesla, koji je za ove putnike obezbedio biznis klub, gde su im na raspolaganju sadržaji koji omogućavaju neometano obavljanje posla dok se čeka na let. On-line rezervacije i čekiranje već su standardna procedura.

Biznis klub na Aerodromu Nikola Tesla


Neke svetske avio kompanije idu mnogo dalje, pa tako putnici prilikom kupovine karte mogu da naprave svoj profil, pregledaju profile drugih putnika na tom letu, i izaberu pored koga žele da sede. Tako dobijaju priliku da se predstave ljudima koji su im poslovno interesantni, iznesu ponudu, možda čak i naprave neki ugovor.



Hoteli takođe imaju prostore specijalne namene, takozvane "lounge" barove, namenjene druženju biznismena i obavljanju poslova. Pored toga, imaju jednu ili više sala za sastanke, sale sa konferencije opremljene pratećom opremom, a u skladu sa savremenim trendovima sve su traženiji i co-working prostori, u kojima rade freelance-ri. Poslovni turisti mogu da biraju da li im više odgovara da poslove završavaju iz hotelske sobe, ili im prija radna atmosfera u prostorima specijalne namene.

coworking prostor


Apartmani za poslovne ljude


Ako želite da budete konkurentni na tržištu, i da vaš apartman privuče"bleisure" turiste, onda su ovo stvari koje treba da imate u vidu:
  • budite spremni da izdate apartman na 3 ili manje noćenja - poslovni turisti često dolaze samo na dan
  • pristup informacijama - TV i internet su obavezna stavka. Internet ne samo za čitanje vesti, nego i za obavljanje poslova: slanje mejlova, razgovori sa poslovnim partnerima...
  • napravite prostor za rad - kutak u apartmanu koji može da posluži kao radni prostor, dovoljno je da to bude radni sto sa stolicom
  • obezbedite opremu - neki multifunkcionalni uređaj koji može da radi kao faks, skener, štampač i fotokopir; mogu se naći po razumnim cenama, a sigurno će se isplatiti
  • izdajte račun - za firmu koja šalje zaposlenog na put, mnogo pojednostavljuje plaćanje troškova smeštaja
  • imate li parking? - većina firmi obezbeđuje auto zaposlenima koje šalje na put, ili ga iznajmljuje u mestu u kom odsedaju. U svakom slučaju, parking je bitna stavka.



Možete probati i da dogovorite pansionsku ishranu, ako u blizini apartmana postoji neki restoran.
Mogućnost da se apartman rezerviše putem interneta takođe može da bude plus. Ljudi su naučeni da sve završavaju iz fotelje, na klik. Morate biti u trendu da biste bili konkurentni na tržištu.

Još jedan od trendova koji prati poslovna putovanja i učešće na konfereciji, seminaru ili predavanju, je da ljudi sve češće putuju porodično. Kada se završi radni deo dana, ostatak vremena provode kao pravi turisti, u šetnji, razgledanju i upoznavanju mesta. Za ovakve turiste, apartmanski smeštaj je odlično rešenje. Za razliku od hotela, imaju na raspolaganju veći prostor, i svako može neometano da se posveti svom poslu ili zabavi.

1 коментар:

  1. Dobro je da postoji ovakav vid apartmana, a i klubova na aerodromima koji su prilagodjen poslovnim ljudima. U savremenoj eri poslovanja koja nudi manjak slobodnog vremena, ali i dostupnost savremene tehnologije koja nam momogucava lakse obavljanje posla, kombinacija putavanja radi posla i zadovoljstva je odlicna stvar.

    ОдговориИзбриши