Koliko
god se trudili da pružimo sve ono što mislimo da gosti našeg privatnog smeštaja
traže i čime će biti zadovoljni, ipak je dobijanje
povratne informacije/feedback na kraju njihove posete nešto što bi trebali
da uvedemo kao redovnu praksu, a ona se najlakše sprovodi jednostavnim popunjavanjem anonimne ankete u kojoj
ćemo postaviti nekoliko pitanja koja će nam ukazati na prednosti i nedostatke u našoj ponudi i iskazati stepen zadovoljstva ili
nezadovoljstva našeg gosta.
Zašto je važno šta gost misli?
Svakikomentar vezan za naš smeštaj trebalo bi shvatiti kao bitan, jer
saznavanjem onoga što gost želi i načina
kako razmišlja, o tome kakva su njegova očekivanja, zašto bi se ponovo vratio u
naš smeštaj ili možde ne bi, da li bi našu turističku uslugu preporučio svojim
prijateljima, sve su to korisne infomacije za nas, jer na osnovu njih može se vrlo
brzo i lako prilagoditi gostima i tako osigurati veći stepen njegovog
zadovoljstva, veći broj noćenja, ponovljenih dolazaka, veći broj preporuka koji
će značajno uvećati broj poseta u našem privatnom smeštaju.
Šta ne treba nikako činiti?
Jedna
od stavri koju svakako ne bi trebalo da činimo jeste da dobijanjem povratne
informacije od gosta istu i odbijemo uvereni da znamo kako stvari stoje bolje
od njega, kao i što njemu treba ili ne treba u okviru naše ponude.
Druga stvar
je ne pitati goste za njihove komentare, primedbe ili utiske i ne potruditi se
da dobijemo povratnu informaciju. Treba imatu na umu da ukoliko mi to ne
učinimo to će sigurno naša konkurencija, a tada ćemo verovatno već izgubiti
postojeći broj gostiju i teško privući nove.
Kako zatražiti povratnu informaciju od našeg gosta?
Recenzije
privatnog smeštaja preko društvenih mreža, posredničkih stranica poput
Housetripa i Booking.com i dr. su dobre za početak istraživanja, mada najlakši
način za proveru šta gosti žele je preko već pomenutog anonimnog upitnika. Zašto anonimnog? Anonimnost je u ovom slučaju ključna i garantuje da će gost bez straha
reći sve što misli, jer je siguran da se neće odgovori direktno povezati sa
njim.
Anonimni
upitnici o zadovoljstvu gostiju smeštajem i uslugom mogu se odštampati i postaviti u
svaki apartman/studio ili se mogu napraviti u nekom web obliku i popuniti od strane gostiju preko kompjutera, tableta,
mobilnog telefona. Ipak, samo kreiranje takvih upitnika i postavljanje
istih u apartman nije sasvim dovoljno. Praksa
kaže da bi trebalo zamolite goste pre odlaska da ih popune i pokazati im da vam
je bitno što oni misle i da vam je bitna svaka njihova povratna informacija/feedback.
Upitinik se može slati i naknadno u vidu
newslettera u kome će se takođe zamoliti gost da ispuni upitnik o
zadovoljstvu sa smeštajem, mada je tada odziv i s toga i broj informacija mnogo
manji.
Konkurencija kao
dobar izvor informacija
Konkurencija
nikada ne spava, pa s toga, ako ne pratimo šta ona radi po pitanju privlačenja
gostiju, na velikom smo gubitku. Neophodno
je praćenjem kvalitetnih iznajmljivača privatnog smeštaja, sagledati kako oni privlače svoje
goste, šta im nude zanimljivo i pokušati saznati što drugi gosti pričaju o
njima. Na osnovu toga stvoriti sliku šta gosti vole i odmah reagovati prema
razočaranom gostu ponudom onoga što drugi iznajmljivač nije mogao.
Analiza prikupljenih podataka
Pred kraj sezone pregledajte i
izanalizirajte sve sakupljene i sačuvane informacije koje ste dobili od vaših
ili tuđih gostiju. Savet je da ne treba čekajte sledeću sezonu, već primeniti poboljšanja
odmah za narednu, jer će njihov efekt biti vidljiv tek za sezonu nakon nje. Iskoristititedruštvene mreže, newsletter obaveštenja, azurirajte podatke na sajtu, jer bitnoje da gosti vide da se nešto menja, da se kreće na bolje. Pri
analizi podatka gostiju treba ih grupisati po bitnosti i broju ponavljanja, a
tek onda prema trošku. Na osnovu toga treba i reagovati, jer par manjih podataka
koje su tražili samo jedni gosti neće bitno uticati na povećanje broja rezervacija,
koliko to može uticati veći broj podataka koji će nas navesti na jednu
investiciju koja sama može koštati kao više manjih, ali koja će znatno uticati
na povećanje broja rezervacija.
Zaključak:
Načina
za prikupljanje informacija od gostiju o zadovljstvu smeštajem ima mnogo, a
sami treba da odaberemo onaj za koji smatramo da će najbolje funkcionirati,
samo ne treba odustati od traženje tih informacija i dozvoliti gostima da
ignorišu anketne upitnike.
Pohvale
uvek prijaju, ali i kritike treba sagledati profesionalno i iz njih izvući maksimum
radi popravljanja vlastite ponude u narednom periodu.
Primer
elektonskog anonimnog upitnika.
1. Vaše godine starosti su / Your
age is
Manje od
24 / Less than 24
Između
24 i 39 / Between 24 and 39
Između
40 i 55 / Between 40 and 55
Preko 55
/ Over 55
|
2. Vi ste / Are you?
Muško / Male
Žensko /
Female
|
3. Nacionalnost / Nationality
4. Gde trenutno živite? (grad,
država)? / Where do you currently live (city, country)?
5. Vi ste? / Are you?
Stident
/ Student
Radnik /
Worker
Penzioner
/ Retired person
|
Drugo / Other
|
6. Fakultativno: skype adresa ili e-mail ako
želite da se pridružite **** u obilasku tokom narednog susreta u Beogradu
(besplatni smeštaj za 5 odabranih učesnika upitnika i specijalne cene za
ostale) / Facultative: skype address or an email if you want to join **** in
tour during the following meeting in Belgrade (free accommodation for 5
selected participants to the questionnaire and special prices for the others)
7. Da li putovanje koristite za
?/ Do you use to travel for?
Odmor / Leisure
Posao/ Business
Posetu
prijateljima i rođacima / Meeting friends and relatives
|
Drugo / Other
|
8. Da li biste ponovo posetili
Beograd? / Would you again visited Belgrade?
Ne / No
Da / Yas
|
9. Šta vas najviše interesuje u
Beogradu? / What are your main interests in Belgrade?
Avantura
/ Adventure
Nićni
život / Night life
Kultura
/ Culture
Zdravlje
/ Health
Priroda
/ Nature
Religija
/ Religion
Ostalo /
Rest
Sport / Sport
Poseta
prijatelja/rođaka / Visiting friends/relatives
Poseta
mestima koje sam video ( la) na TV ili na filmovima / Visiting
places seen on TV, or in a movie
|
Drugo / Other
|
10. Koji su najveći problemi sa
kojima ste se suočili prilikom odabira destinacije? / What are the most
challenging problems that you face when choosing a destination?
Kvalitet
usluga / Quality of services
Pouzdanost
/ Reliability
Jezičke
barijere / Language difficulties
Cene / Price
|
Drugo / Other
|
11. Koje transportno sredstvo
koristite dok ste na odmoru? / What means of transport do you use while on
holiday?
Bicikl /
Bicycle
Autobus
/ Bus
Auto / Car
Karavan
/ Caravan
Motor / Motorbike
Avion / Plane
Voz / Train
Limuzina
/ Limousine
Kombinacija
/ Combination
|
Drugo / Other
|
12. Da li više volite da koristite
usluge vodiča ili samostalno obilazite? / Do you prefer to use tourist guide
services or tour independently?
Tourist
guide services
Tour
independently
|
13. Po vašem mišljenju, šta bi
još trebalo da se poboljša u pogledu privatnog smeštaja koji ste izabrali? / In
your opinion, what would still be improved in terms of private accommodation
you have selected?
Hvala! / Thank you!
Pitati gosta kako mu se dopada smestaj i interesovati se sa njegovo misljenje odraz je profesionalnosti i sigurno ce ostaviti dobar utisak cak i ako su kritike lose.
ОдговориИзбришиPostojevlasnici partmana koji ne mogu pravilno da shvate i prihvate kritiku koju im upucuje gost. Za njih njihov je apartman najbolji na svetu. To je pogresno, treba pazljivo osluskivati sta kazu gosti i prilagodjavati se njihovim sudovima i zeljama
ОдговориИзбриши